Wednesday, August 17, 2016

Entry 10: Jom Berkenalan Dengan Qaseh Gold

Teks/Foto: Website Ana Edar Sdn Bhd


Apa itu logo-png-formulasi
Merupakan minuman kesihatan yang berasaskan ramuan yang diiktiraf sebagai Makanan Sunnah seperti Kurma, Madu, Habbatus Sauda’, Buah Tin, Zaitun, Delima dan Air Zam-zam. Diperkaya dengan kehebatan Gam Arab sebagai Prebiotik Semulajadi & herba tradisi seperti Za’faran, Ginkgo dan Sirih. Juga herba khusus Tribulus, Guarana dan Ashwaganda (Kekanda) serta Passiflora, Pegaga dan Manjakani (Adinda) juga Badam dan Bayam (Junior).

Mengapa logo-png-formulasi
Berdasarkan Testimoni Nyata Pengguna, Qaseh Gold telah memberikan impak dan kesan yang positif dalam masa minimum satu minggu (berdasarkan perkongsian testimoni oleh pengguna dan mungkin berbeza mengikut individu). Formulasi Makanan Sunnah Qaseh Gold adalah makanan kesihatan yang dirumus tanpa menggunakan bahan kimia berbahaya yang bakal meninggalkan kesan negatif dalam jangka masa yang panjang. Sebaliknya, hampir keseluruhan kandungan Qaseh Gold adalah berdasarkan bahan semulajadi dan organik.

Siapa yang perlukan logo-png-formulasi
Suami/Ayah, Isteri/Ibu, Warga Emas, Pekerja yang menggunakan tenaga fizikal, Pekerja yang banyak menggunakan tenaga minda dan berfikir, Pasangan yang akan mendirikan rumahtangga, Pasangan yang berusaha untuk mendapatkan zuriat, Wanita mengandung, melahirkan dan menyusu, Pelajar Universiti/Kolej, Ahli sukan, dan Kanak-kanak.


ikon-kurma
KURMA || Buah 1001 fungsi yang dikisahkan di dalam Surah Maryam! Kaya dengan gula semulajadi untuk membekalkan tenaga fizikal & minda. Kajian menunjukkan kurma mengandungi konsentrasi anti oksida polyphenol yang tertinggi di antara buah-buahn kering. Amalan memakan kurma turut boleh membantu menstabilkan emosi. Kurma juga kaya dengan serat untuk membantu pelawasan.
KISMIS || Kismis mebekalkan tenaga dan meningkatkan keupayaan minda! Bercirikan anti bakteria dan anti oksidan supaya tubuh kuat melawan jangkitan. Mengandungi mineral yang melindungi gigi dan mata serta menguatkan tulang. Kismis juga mengandungi Magnesium yang baik untuk sistem saraf, fungsi otot dan penukaran gula kepada tenaga. Juga mempunyai Kalium yang mengoptimumkan kadar denyutan jantung supaya sentiasa normal dan mengekalkan tekanan darah.
madu
MADU || Dalam Surah An-Nahlu ayat 69, Allah telah memberi penegasan tentang kehebatan madu sebagai penawar kepada pelbagai penyakitTidak dapat disangkal lagi, madukaya dengan vitaman dan mineral untuk menyokong sistem tubuh yang sihat. terkenal sebagai agen mencerdaskan minda dan meningkatkan tenaga! Madu bercirikan anti bakteria, anti oksidan dan anti virus untuk menguatkan sistem imun badan.


ikon-delima
DELIMA || Antara buah yang disebut di dalam Al-Quran. Pepatah Melayu ada memberi kiasan ” merah bak delima merekah”. Secantik isinya, delima juga kaya dengan vitamin dan mineral serta anti oksidan yang dapat mengekalkan perjalanan darah yang lancar ke seluruh tubuh serta membantu membaikpulih sel tubuh yang rosak akibat radikal bebas.

ikon-minyakzaitunMINYAK ZAITUN || Meruapakan salah satu warisan Rasulullah S.A.W yang cukup unik! Minyak Zaitun kaya dengan vitamin E dan Polyphenols, sejenis anti oksidan yang berupaya melindungi sel tubuh dari kerosakan. Mengamalkan minyak zaitun dalam diet seharian boleh membantu memberi perlindungan awal kepada tubuh daripada risiko  penyakit berbahaya seperti masalah jantung.

ikon-tiin
TIIN || Disebut secara khusus dalam Surah At-Tiin, dan pastinya mempunyai nilai kesihatan yang banyak! Merupakan sumber mineral, vitamin dan anti oksidan yang membantu meningkatkan keupayaan tubuh serta menguatkan sistem ketahanan tubuh bagi melawan jangkitan. Juga dikatakan berupaya melegakan keletihan dan merangsang peningkatan dan lonjakan  kuasa otak bagi mengoptimumkan produktiviti badan serta daya fokus kepada otak.
……………………………………
ikon-habbatussaudaHABBATUS SAUDA’ || Dalam satu hadis yang cukup memebri harapan, Nabi Muhammad S.A.W menyifatkan Habbatus Sauda’ sebagai menjadi salah satu penawar kepada pelbagai penyakit melainkan mati. Kajian mendapati herba ini berupaya meningkatkan sistem imun tubuh & membekalkan tenaga kerana cirinya yang anti bakteriaanti virus, anti histaminanti fungus dan anti oksidan. Membantu melegakan pelbagai penyakit seperti asma, bronkitis, eczema, alahan  dan batuk.

ikon-airzamzam
AIR ZAM-ZAM || Air yang penuh keberkatan & berupaya melegakan pelbagai penyakit. Mengandungi mineral yang lengkap dan seimbang yang dapat membantu meningkatkan sistem imun tubuh. Sabda Nabi S.A.W “Air zam-zam itu mengikut apa yang diniatkan oleh peminumnya(hajatnya)”.



Salam Qaseh Sayang, Moga Bermanfaat Buat Semua.
Kak Suhaini
Konsultan Qaseh Rawang
0126565630

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...